onsdag 2 november 2011

*Stolt över min prins*

Idag var jag som sagt i stallet, ska inte dit igen förens på lördag igen D: Om det ändå kunde gå bättre bussar...
För att i morgon fyller jag år, och pappa släkt kommer senare på dagen, då kan jag inte åka till stallet för det går ingen bra buss så jag kommer hem i tid, och så måste jag städa mitt rum. Och på fredag ska jag fika med mamma och lillebror på ett café sen ska jag och mamma shoppa hästsaker, kommer få shoppa för en viss summa pengar, det blir en present från alla från mammas släkt :) Kommer åka till hästbutiken här i styan och sen Hööks :)
Kan inte vänta längre, vill att det ska vara torsdag och fredag på samma gång nu !! Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge...har fått höra det ett par gånger nu, och jag börjar bli ganska tröött på det uttrycket  -.-'

Tillbaka till stallet:
Idag så red jag inte så länge.
Jag klippte bort allt vildvuxet hovskägg och pälsen som som låg över kronranden, klippte även Calles svans ca 1 dm eftersom den nästan släpa i marken :) Gud så fin han blev efterråt.
Idag hade han iaf inte rullat sig, tror han inte ville vara med om ännu en dusch ;) Så det tog inte så lång tid att få honnom skinande ren.

Idag red jag utan sadel. Det gick förvånadsvärt bra ! Skritta fram honnom som vanligt, sen börja jag arbeta han i trav, märkte att jag satt mycket bättre utan sadel och kände hur Calle arbeta under mig, mycket lättare att korrigera småfel :) Prova även att ta ett par galoppsteg, gick super. Har inte galopperat utan sadel på hur länge som helst, så kändes jättekonstigt. Var osäker på om det ens var galopp och rätt galopp. Det gick så sakta och han lyfte upp sig mer, kollade på frambenen och i spegeln så var säker på att det var rätt galopp. Vågade bara ta ett varv på volten innan jag bröt av till trav och sen skritta av.
Under hela ridpasset var han sammarbetsvillig och gick inte emot bettet som han brukar. Jag nöjde mig gott och väl där. Gud vad stolt jag är över honnom ! Men han var vålig i magen idag, han har varit dålig i magen ett par dagar men nu har han faktiskt varit på bättringsvägen, tills idag. Hoppas att han mår bättre på lördag <3

Älskar dig <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar